Консультація для батьків «Ігри з піском або пісочна терапія» В даний час значно зріс інтерес до занять з дітьми з використанням піску. І це не випадково, при взаємодії з піском дитина вчиться виявляти чудеса фантазії і одночасно з цим відбувається процес розвитку самосвідомості. Здавалося б все просто, але саме це просто зберігає унікальну «Таємницю буття». Багаторазово проживаючи цю таємницю, дитина досягає рівноваги у внутрішньому просторі, зменшується частка тривоги і страху. У піщаних картинах є найважливіший ресурс - можливість творчого зміни форми, сюжету, подій. Саме ця ідея лежить в основі казко терапевтичного підходу до гри з піском. Однак приділяючи увагу пісочної терапії, не забуватимемо про потужних ресурсах для корекційно -розвиваючої та освітньої роботи з дитиною. Саме пісок створює додатковий акцент на тактильну чутливість, розвивається «мануальний інтелект» дитини. З одного боку, підвищується мотивація дитини до занять, з іншого інтенсивно і гармонійно відбувається розвиток пізнавальних процесів. Як повинен вести себе дорослий під час спільних ігор з піском?
Пісочна картина, створювана дитиною, містить багату інформацію про його внутрішній світ. Зрозуміти дитину і його проблеми, відчути ритм пісочної картини, відчувши неповторний образний лад картини - все це входить в поняття приєднання.
Розглядаючи картину дитини, дорослий проявляє цікавість мандрівника, якому цікаво, що відбувається в тому світі, який створив дитина.
Дорослий не може в присутності дитини без попиту вилучати фігурки з пісочниці, перебудовувати картину або висловлювати оцінне думка. Внутрішній світ дитини крихкий і тільки суворе дотримання етичного кодексу можуть захистити дитину від психічних травм. Загальні умови організації пісочної терапії: Для організації пісочної терапії потрібно: пісочниця, пісок, вода, набір мініатюрних фігурок. Традиційна пісочниця поєднує природний колір дерева і блакитне дно. Таким чином, дно символізує воду. Блакитний колір надає на дитину заспокійливо вплив, крім того «блакитна пісочниця» являє собою мініатюрну модель нашої планети в людському сприйнятті. П'ять кроків організації ігрового процесу
Подивися, наша пісочниця заповнена піском. У неї є один секрет: якщо ми з тобою розсунемо пісок, то виявимо блакитне дно. А за допомогою води сухий пісок легко перетворюється у вологий. Ми можемо створити будь-який ландшафт: і гірський, і горбистий, і рівнинний, тут все у владі нашої фантазії.
Подивися тут багато фігурок, ми можемо їх розглянути, потримати в руках.
Дуже часто задають питання: Як навчити дитину грати з піском акуратно? Як заборонити кидати пісок в очі товаришеві? Як пояснити, що не можна руйнувати створене іншим? Щоб уникнути моралей, треба познайомити дитину з правилами і постійно промовляти їх перед початком гри. Цей ритуал правил створюється разом з дітьми. Приклад: Шкідливих немає дітей в країні Адже не місце їм у піску! Тут не можна кусатися, битися І в очі піском кидатись! Країн чужих не розоряти! Можна будувати і чудити, можна багато створити: Гори, річки і моря, Щоб життя навколо було. Надалі повторюючи ритуал входу в країну піску, діти запам'ятовують ці прості правила і гри проходять без пригод.
Це крок здійснює казковий герой пісочної країни. Він задає тему гри, від його особи ведеться захоплююча розповідь про будь-яку подію, він формулює завдання і контролює весь ігровий процес.
Завершуючи роботу в пісочниці, діти розбирають свої споруди, прибирають іграшки, розрівнюють пісок, кладуть долоні на поверхню піску і вимовляються слова подяки казковому герою піщаної країни, наприклад: У долоньки наші подивись - мудрішими стали вони! Спасибі милий наш пісок, Ти всім нам підрости допоміг! | |
| |
Переглядів: 122 | |
Всього коментарів: 0 | |