Обдаровані діти

Обдаровані діти

Що таке обдарованість? Це подарунок долі, розміщення зірок при народженні. Маленька дитина, ніби яскрава зірочка на небосхилі, яка потребує  до себе особливої уваги. Необхідно турбуватися про неї для того, щоб вона перетворилася на гарну, повну сил зірку.

Обдаровані діти — це діти, які різко виділяються із середовища ровесників високим розумовим розвитком, що є наслідком як природних задатків, так і сприятливих умов виховання. Вони виявляють себе най­більш яскраво в таких сферах діяльності: інтелектуальній, академічних досягнень, творчості, комунікаціях та лідерстві, в різних видах діяльності і руховій сфері.

Найбільш сприятливий період для розвитку дитячого таланту – це дошкільне дитинство. Тому завдання педагога-дошкільника – знайти, розкрити та сприяти розвитку здібностей дитини.

Як треба поводитися батькам з обдарованою дитиною

1.  Зрозуміти дитину й усвідомити її неординарність.

2.  Не ігнорувати унікальність її можливостей.

3.  Не захоплюватися понад міри.

4.  Не перетворювати все життя дитини в задоволення своїх високих батьківських амбіцій.

5.  Створити умови для заохочення таланту.

6.  Не проектувати на обдаровану дитину власні захоплення й інтереси.

7.  Не культивувати необхідність досягти успіху. Не примушувати весь час робити приємне дорослим, використовуючи свою незвичайність.

8.  Не заставляти надмірно захоплюватись улюбленою справою, не перевантажувати дитину.

9.  Створити атмосферу творчості, не гасити інтерес.

10. Учити терпінню й заохочувати за всі старання.

11. Тактовно, делікатно допомагати.

12. Вчити програвати й не сприймати будь-яку невдачу як трагедію.

13. Намагатися всіма способами зменшити надмірну вразливість дитини.

14. Навчити дитину бути якомога менше вразливою.

15. Спокійно ставитися до емоційних перепадів малюка.

16. Вчити володіти емоціями.

17. Спробувати допомогти викорінити відчуття невпевненості в собі, трохи приземливши той ідеал, якого дитина наслідує.

18. Усе робити, що від нас залежить, аби дитина не занижувала свою самооцінку і в той же час не виставляла надмірну обдарованість напоказ.

19. Не прославляти її більш ніж інших дітей у сім'ї.

20. Допомогти налагодити стосунки з однолітками, учити бути дружнім у колективі.

21. Прагнути пояснити, що незручно поправляти інших, демонструючи свою досвідченість і перевагу.

22. Якомога більше уваги приділяти фізичній активності дитини (якщо дитина досягла результатів в інтелектуальній сфері і навпаки), щоб досягти балансу.

23. Стежити за рівнем розвитку моторики й домагатися набуття різних фізичних навичок.

24. Зрозуміти, у чому суть проблеми дитини; з чим пов'язані агресія й не сприйняття себе; що турбує малюка весь час.

25. Враховувати індивідуальність.

26. Завжди підбадьорювати дитину.

27. Тактовно звертатися до неї.

28. Зуміти створити доброзичливу атмосферу стосовно дитини не лише з близькими, але й в усіх сферах життя дитини (однолітки, вихователі, вчителі та ін.).

29. Вважати себе найщасливішими батьками.

30. Не "підрізати дитині крила", а відправлятися з нею у "політ".

 

Поради психолога батькам щодо розвитку обдарованої дитини

1.   Відповідайте на запитання дитини якомога терпляче і чесно. Серйозні запитання дитини сприймайте серйозно.

2.   Створіть у квартирі місце-вітрину, де дитина може виставляти свої роботи, не сваріть дитину за безлад у кімнаті під час її творчої роботи.

3.   Відведіть дитині кімнату чи куточок винятково для творчих занять.

4.   Показуйте дитині, що ви любите її такою, якою вона є, а не за її досягнення.

5.   Надавайте дитині можливість проявляти турботу.

6.   Допомагайте дитині будувати її плани та приймати рішення.

7.   Показуйте дитині цікаві місця.

8.   Допомагайте нормально спілкуватися з дітьми, запрошуйте дітей до своєї оселі.

9.   Ніколи не кажіть дитині, що вона гірша за інших дітей.

10. Ніколи не карайте дитину приниженням.

11. Купуйте дитині книжки за її інтересами.

12. Привчайте дитину самостійно мислити.

13. Регулярно читайте дитині чи разом з нею.

14. Пробуджуйте уяву та фантазію дитини.

15. Уважно ставтеся до потреб дитини.

16. Щодня знаходьте час, щоб побути з дитиною наодинці.

17. Дозволяйте дитині брати участь у плануванні сімейного бюджету.

18. Ніколи не сваріть дитину за невміння та помилки.

19. Хваліть дитину за навчальну ініціативу.

20. Учіть дитину вільно спілкуватися з дорослими.

21. У заняттях дитини знаходьте гідне похвали.

22. Спонукайте дитину вчитися вирішувати проблеми самостійно.

23. Допомагайте дитині бути особистістю.

24. Розвивайте в дитині позитивне сприйняття її здібностей.

25. Ніколи не відмахуйтесь від невдач дитини.

26. Заохочуйте в дитині максимальну незалежність від дорослих.

27. Довіряйте дитині, майте віру в її здоровий глузд.

Отже, характерними особливостями обдарованих дітей є висока пізнавальна активність і розвинений інтелект, що виходить за межі вікових особливостей; багата фантазія, творчість, винахідливість, емоційна безпосередність, розвинене почуття гумору, гостра реакція на несправедливість; їм властивий високий енергетичний рівень, чітка моторна координація, фізична стабільність.

 

З повагою: психолог Тетяна СЛІПЧУК

 

Категорія: Консультації | Додав: gorodishednz (03.02.2022)
Переглядів: 124 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar